9 ميان وعده پروتئینی مناسب برای کاهش وزن

9 ميان وعده پروتئینی مناسب برای کاهش وزن

به پیشنهاد متخصصین ، افرادی که قصد رسیدن به تناسب اندام را دارند بهتر است حداقل 6 میان وعده پروتئینی مناسب در یخچال از پیش آماده داشته باشند. بدین ترتیب هر موقع که حوس غذا خوردن کنید، یک وعده مناسب و مغذی در دسترس برای خوردن دارید.

be active

میان وعده پروتئینی

هنگامی که کالری دریافتی رژیم خود را محاسبه کنید و از وعده های غذایی سرشار از پروتئین به میزان کافی بهره ببرید، کاهش وزنتان سریعتر رخ خواهد داد. اما خوردن غذای مناسب در اندازه مناسب کمی چالش برانگیز خواهد بود.

به پیشنهاد متخصصین ، افرادی که قصد رسیدن به تناسب اندام را دارند بهتر است حداقل 6 میان وعده پروتئینی مناسب در یخچال از پیش آماده داشته باشند. بدین ترتیب هر موقع که حوس غذا خوردن کنید، یک وعده مناسب و مغذی در دسترس برای خوردن دارید.

به یاد داشته باشید میان وعده های پروتئینی خود را در ظرف های کوچک بسته بندی کرده، تا به خوردن غذای بیشتر وسوسه نشوید. بسته ها را در جلوی قفسه های یخچال بچینید تا به راحتی در دسترستان باشد.

 

ادامام

ادامام یک فنجان سویای آماده (بخارپز) است. هر وعده ادامام را در یک ظرف مخصوص پلاستیکی قابل استفاده در مایکرویو بسته بندی کرده و در هنگام گرسنگی آن را به سادگی در مایکروویو قرار دهید، گرم کرده و میل نمایید. یک وعده از این میان وعده سالم ، 17 گرم پروتئین داشته و همچنین یک منبع مناسب از فیبر است.

 

پنیر کاتیج

اگر تر جیح می دهد که یک وعده پروتئینی سالم علاوه بر پروتئین کافی کمی خامه ای هم باشد، پنیر کاتیج یکی از بهترین گزینه هاست. نصف فنجان پنیر کاتیج 2 درصد چربی، حاوی 12 گرم پروتئین می باشد. می توانید در کنار پنیر کاتیج کمی از انواع توت ها یا سبزیجات پخته استفاده کنید تا علاوه بر پروتئین کافی، مقادیر مناسبی فیبر هم دریافت کنید. همچنین باید بدانید که پنیر کاتیج ممکن است نمک بالایی داشته باشد  اگر باید مراقب نمک دریافتی خود باشید، شاید گزینه سالمی برای شما نباشد.

 

میگو

میگو پخته یک وعده پروتئینی عالی برای زمانی که شما نیاز به یک وعده گوشتی داشته باشید خواهد بود. تقریباً هر 90 گرم میگو حاوی 18 گرم پروتئین می باشد. تعداد هر میگو که در هر سروینگ خواهید داشت به نوع میگو و اندازه آن بستگی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که میگو شانس فاسد شدن بالایی دارد. میگو پخته شده تا 3 روز در یخچال تازه می ماند. پس بهتر است که اغلب میگو را مزه دار کرده و در فریزر و دربسته های 3 الی 4 تایی از هر عدد نگهدارید.

میگو

ماست یونانی

اگر یک وعده ی لبنی دلچسب و کمی خامه ای دوست دارید، ماست یونانی یک وعده پر پروتئین عالی می باشد. هر سروینگ ماست یونانی حاوی 20 گرم پروتئین می باشد. همچنین این میان وعده غذایی دلچسب حاوی مقادیر مناسبی از کلسیم است. بهتر از نوع بدون شکر آن را تهیه کنید و اگر خواستید کمی به آن شیرینی طبیعی اضافه کنید، از عسل یا انواع توت ها استفاده کنید.

 

پنیر رشته ای

اگر بدنبال یک میان وعده پروتئینی و آماده هستید، پنیر رشته ای  گزینه مناسبی می باشد. هر رشته از این پنیر حاوی 8 گرم پروتئین است و تا زمان خوردن وعده غذایی اصلی شما را به خوبی سیر نگه می دارد.

 

فرآورده های گوشتی

در زمان گرسنگی ژامبون یک میان وعده مناسب می باشد. مشکل بزرگی که وجود دارد این است که برخی از انواع ژامبون ها ممکن است چربی بالایی داشته باشند. فرآورده های گوشتی مثل سالامی یا بلونیا حاوی پروتئین بالایی هستند، اما چربی بالایی هم دارند.

در زمان استفاده از این نوع میان وعده ها حواستان به سروینگ آن باشد. همچنین می توانید کمی وقت گذاشته و بسته های کوچک از ژامبون به همراه کمی سبزی برای هر میان وعده آماده کنید، در یخچال نگهداری کرده و در زمان گرسنگی میل نمایید.

تقریباً هر 60 گرم ژامبون حاوی 13 گرم پروتئین می باشد.

 

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز میان وعده مورد علاقه اکثر ورزشکاران است. می توانید بر ساده تر کردن کار تعدادی تخم مرغ را باهم بپزید و در یخچال نگهداری نمایید. البته به یاد داشته باشید که تخم مرغ آب پز تنها یک هفته در یخچال سالم می ماند و بعد از آن فاسد خواهد شد. هر تخم مرغ بزرگ آب پز 6 گرم پروتئین دارد.

اگر باید مواظب دریافت چربی اشباع شده خود باشید، می توانید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده نمایید. اگر از طعم سفیده تخم مرغ خوشتان نمی آید می توانید در کنار آن کمی هوموس میل نمایید.

تخم مرغ آب پز

ماهی تن

ماهی تن یک منبع عالی از پروتئین می باشد و روش های زیادی برای آماده سازی آن وجود دارد. اگر بخواهید می توانید آن را به شکل سوشی میل نمایید، هر سروینگ حاوی 7 گرم پروتئین می باشد. اما بخاطر داشته باشید که ماهی خام به خوبی قابل ذخیره سازی در یخچال نمی باشد و فاسد می شود.

همچنین استفاده از ماهی تن در سالاد به همراه لیمو می  تواند یک سالاد خوشمزه و البته پر پروتئین برایتان محیا کند.

 

شیر کاکائو

زیاد هوس شکلات می کنید؟ یک لیوان شیر کاکائو میان وعده ای غنی از پروتئین می باشد و برای استفاده در طول روز و همچنین بعدازتمرین مناسب می باشد. یک لیوان شیرکاکائو پرچرب حاوی 8 گرم پروتئین می باشد. اما از آنجا که ریختن شیر کاکائو در لیوان و نوشیدن  آن سخت نیست، برای اینکه از خوردن بیشتر آن جلو گیری کنید یک لیوان آب قبل از نوشیدن شیرکاکائو بنوشید.

شیرکاکائو